Dlaczego akcje Boeinga i jego dostawców rosną dzisiaj

Category: Sobie Pozwolić
17 lutego 2021

Niektórzy w branży uważają, że osiągnęliśmy najniższy poziom popytu na podróże lotnicze.

Co się stało

Akcje Boeinga (NYSE: BA) i niektórych pobitych dostawców firmy zyskały w czwartek wzrost w ogólnie pozytywnym dniu dla nastrojów rynkowych. Najnowsze raporty o zyskach dały inwestorom powód, by wierzyć, że klienci linii lotniczych będą w stanie przetrwać pandemię COVID-19 i uspokoili sceptyków co do stanu łańcucha dostaw.

Boeing zyskał 6,2% w czwartek po południu, podczas gdy akcje Triumph Group (NYSE: TGI) wzrosły o 15%, a Spirit AeroSystems (NYSE: SPR) o 8%.

Więc co

Boeing od miesięcy znajduje się pod presją ze względu na postrzeganą słabość jego ogromnego portfela zamówień liczącego 4000 samolotów. Pandemia zniweczyła popyt na podróże lotnicze, powodując, że linie lotnicze przestawiły się z rozwoju na przetrwanie. Oznacza to zmniejszanie lub odraczanie zamówień na nowe samoloty, a także przy uziemieniu dużej części światowej floty mniejszy popyt na części zamienne.

Spirit, dawna spółka zależna Boeinga, nadal polega na Boeingach i Airbusie w zakresie większości swoich przychodów i już borykała się z problemami z powodu uziemienia samolotu Boeing 737 Max. Triumph, producent mniejszych, specjalistycznych komponentów, znajdował się na wczesnym etapie zmiany prowadzącej do obecnego kryzysu i nie może sobie pozwolić na dłuższy okres przestoju. Wszystkie trzy firmy ogłosiły zwolnienia i inne wysiłki na rzecz zachowania gotówki, ale pojawiają się pytania, czy te kroki będą wystarczające, jeśli popyt pozostanie stłumiony.

Źródło obrazu: Getty Images.

Triumph nie ogłosił jeszcze, kiedy nastąpi kolejna publikacja wyników finansowych, ale akcje prawdopodobnie zyskują na popularności dzięki inwestorom, widząc ciągłe wysiłki Boeinga w zakresie współpracy z dostawcami takimi jak Spirit.

Akcje mogą również zyskać na wartości dzięki komentarzom JetBlue Airways sugerującym, że popyt mógł osiągnąć dno w połowie kwietnia. Nie oznacza to szybkiego powrotu do zdrowia, byłoby znacznie lepsze niż alternatywa.

Co teraz

Nawet przy czwartkowych wzrostach, wszystkie te akcje straciły ponad połowę swojej dotychczasowej wartości w 2020 roku i nie bez powodu.

Linie lotnicze nie będą w stanie kupować nowych samolotów przez lata, a cała branża będzie zmuszona przez dłuższy czas radzić sobie z ograniczoną produkcją. Boeing będzie nadal tracił pieniądze, dopóki 737 Max nie wróci do służby najwcześniej, a ten dzień nie nadejdzie przed trzecim kwartałem.

Dostawcy prawdopodobnie osiągną próg rentowności do 2022 r., Kiedy miejmy nadzieję, że produkcja Boeinga 737 Max ponownie wzrośnie. Ponieważ Boeing nie chce, aby główne komponenty jego łańcucha dostaw były w nieładzie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że firma pomoże powstrzymać straty. Jednak jest mało prawdopodobne, aby pomoc przełożyła się na wzrost lub zwiększenie zysków.

Jest coraz więcej powodów, by sądzić, że te firmy przetrwają, więc być może akcje w końcu zbliżają się do dna. Ale nadal nie ma powodu, aby kupować Boeinga lub tych dostawców w dającej się przewidzieć przyszłości.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy