blisko

Digitalizacja nie oznacza likwidacji oddziałów. Klient zaufa człowiekowi, który reprezentuje bank an odrzucić technologii [wywiad]

  • Dom
  • Firmy
  • Digitalizacja nie oznacza likwidacji oddziałów. Klient zaufa człowiekowi, który reprezentuje bank an odrzucić technologii [wywiad]
Digitalizacja nie oznacza likwidacji oddziałów. Klient zaufa człowiekowi, który to reprezentuje bank a nie technologii wywiad

Wysoka jakość obsługi kontrahentów biznesowych w Alior Instytucji finansowej została doceniona w prestiżowym rankingu magazynu Forbes. Alior zdobył w nim tytuł „Najbardziej przyjaznego banku gwoli firm" oraz „Banku rekomendowanego firmie”. O budowaniu kanonów obsługi, oczekiwaniach klienta w firmie oraz wdrażaniu strategii „Cyfrowego buntownika” rozmawiamy z Łukaszem Szarym, Dyrektorem Departamentu Zbytu Segmentu Mikroprzedsiębiorstw w Alior Banku.

Według magazynu Forbes Alior Bank to bank rekomendowany firmie i najbardziej przyjazny bank dla firm nie tylko z dobrą ofertą, ale również wysoką klasą obsługi. Dlaczego standardy obsługiwania są tak ważne?

− Jakość obsługiwania bankowej to nie wyłącznie zestaw wytycznych, według wskazane jest pracownicy powinni się raportować z klientami. To również wyznacznik banku, który pragnie efektywnie konkurować w branży. Atrakcyjne oprocentowanie lokaty znaleźć każdy bank, ale już odrzucić w każdym klienci pozostaną chcieli zostawić pieniądze. Tu chodzi o cokolwiek znacznie szerszego niż korzystna oferta. Jakość zaczyna się już od pierwszej konwersacji z konsultantem na infolinii czy wizyty w oddziale. To bardzo ważny etap kontaktu z bankiem. W Alior Banku staramy się uwzględniać potrzeby i przystosowywać rozwiązania do konkretnego klienta, który akurat chce poznać naszą ofertę. To 1-wszy moment, gdy można komunikować, w jakim stopniu jesteśmy elastyczni w kwestii produktów i ofert, które dopasowujemy nie tylko do branży, ale także do etapu rozwoju spółki. Nie jest przecież metodą wyrecytować całą ofertę. To byłoby sztuczne. Sztuką jest poznanie oczekiwań klienta jak i również zaoferowanie mu dokładnie tego, po co się do odwiedzenia nas zgłasza. Klienci mają obowiązek się czuć zaopiekowani od momentu pierwszego kontaktu z naszym biurem. Zgodnie z koncepcją, iż Alior Bank to „Bank Przedsiębiorczości”, chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla spółek i szyć ofertę na miarę różnych potrzeb. Główny głos ma klient. Umieszczamy na wygodę i elastyczność. Chcemy, aby codzienne bankowanie z nami było zwykłe i wygodne.

Foto: materiały prasowe Łukasz Szary, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Segmentu Mikroprzedsiębiorstw w Alior Agencji bankowej

Czyli klient w centrum uwagi?

Dokładnie tak. Bez klientów nie ma biznesu. Okresy, gdy bank kojarzył się z wielkim gmachem, marmurowymi blatami i szklanymi ścianami, za którymi stali niedostępni, poważni bankierzy, dawno minęły. Dziś bank nosi się w telefonie, natomiast bankier jest prawdziwym doradcą, wsparciem w codziennych decyzjach biznesowych przedsiębiorcy. Profesjonalna jak i również rzetelna obsługa przez bankierów, transparentna oferta i sprawne procesy to klucz do odwiedzenia sukcesu. Zadowolony klient odrzucić tylko nawiąże z naszym biurem długoterminowe relacje, ale stanie się nas również polecał innym przedsiębiorcom. A nie istnieje lepszej reklamy niż rekomendacja.

A co według Pana oprócz dobrej zależności jest ważne dla biznesmenów?

W mojej opinii zdecydowanie szybkość decyzji kredytowych i dostęp do odwiedzenia finansowania. W Alior Agencji bankowej decyzja kredytowa podejmowana wydaje się być w 30 minut, zaś środki uruchamiane na rachunek klienta nawet w przeciągu 24 godzin od podpisania umowy. Wiemy, że czas to pieniądz, więc go nie marnujemy. Słuchamy głosu klienta, rozpoznajemy jego potrzeby i proponujemy wygodne jak i również elastyczne rozwiązania.

Alior Bank to również Cyfrowy Buntownik, zaś to oznacza nowe urządzenia ochronne. Czy w przyszłości zastąpią one tradycyjne oddziały?

Absolutnie nie. Wdrażanie innowacji i nowoczesnych cyfrowych inżynierii w dzisiejszych, dynamicznie rozwijających się czasach, to przymus. Nasze procesy muszą stanowić szybkie i sprawne, natomiast produkty i usługi dostępne o każdej porze spośród dowolnego miejsca na ziemi. Chcemy być liderem w tej dziedzinie, jednak nie zrezygnujemy z tradycyjnej bankowości. Te dwa kanały muszą się uzupełniać, ponieważ klient zaufa człowiekowi, który to reprezentuje bank, a nie technologii. Tenże model obsługi doceniło już ponad 180 tys. przedsiębiorców i 3, 8 mln klientów indywidualnych, dlatego będę go rozwijać.

Partner publikacji: Alior Bank

Tagi: przedsiębiorczość małe firmy Alior Bank Komentując korzystasz spośród narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obligatoryjne na Facebooku znajdują się poniżej adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker usiłuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Agencji bankowej i kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

Czy opłaca się korzystać z usług utrzymania czystości?

W dobie raz za razem łatwiejszego dostępu do wielu usług coraz częściej podsłuchujemy o tym, że część zadań związanych z przesuwaniem firmy jest delegowana na dworze. Wyspecjalizowani partnerzy od dawna już realizują dla…...

Czytać
czym jest sukces - definicje m. in. Gatesa, Bransona, Obamy

Czym jest sukces - definicje m. in. Gatesa, Bransona, Obamy

Gdy zazwyczaj mówimy o sukcesie, wyobrażamy sobie np. miliarderów, znanych aktorów, autorów bestsellerowych książek czy przywódców państw. Ale gdy zapytać właśnie te osoby, czym jest sukces, niewiele z nich opowiada o swoich…...

Czytać