Jak zgłosić konto z zaległościami w agencji informacji kredytowej

17 lutego 2021

Jak zgłosić się do biura kredytowego

Z wyjątkiem operacji typu „cash-and-carry, praktycznie wszystkie przedsiębiorstwa udzielają kredytu w jakiejś formie klientom detalicznym lub innym przedsiębiorstwom. Nieuchronnie niektórzy z tych klientów nie płacą rachunków na czas. Istnieje kilka powodów, dla których należy zgłosić zaległe należności na koncie do agencji informacji kredytowej. Chroni Ciebie i inne firmy oraz wzmacnia Twoją pozycję, jeśli konieczne będzie podjęcie działań prawnych. Ponadto, otwierając rachunki w agencjach sporządzania raportów kredytowych, możesz sprawdzić ratingi potencjalnych klientów. To może zaoszczędzić znacznie więcej niż skromne opłaty, które zapłacisz za konta.

Wybierz agencje sporządzające raporty kredytowe, które odpowiadają Twoim potrzebom biznesowym. Raportowanie kredytowe dla firm jest podobne do raportowania dla konsumentów, ale jest obsługiwane osobno. Trzy główne agencje raportujące kredyty konsumenckie to Equifax, Experian i TransUnion (linki poniżej). Wiodącą agencją kredytową dla biznesu jest Dun & Bradstreet. Jednak Experian Business i Equifax Business są również ważnymi firmami zajmującymi się sprawozdawczością kredytową (linki poniżej).

Otwórz konta w największych agencjach kredytowych w wybranej kategorii (konsumencka lub biznesowa). Wskazane jest posiadanie kont w każdej z głównych firm w dowolnej kategorii, ponieważ każda firma prowadzi niezależne rejestry. Jeśli zgłosisz zaległe konto do każdego z nich, stawia Cię to w lepszej sytuacji prawnej. Wszystkie agencje sporządzające sprawozdania kredytowe mają narzędzia online, w których można otworzyć konto, sporządzać raporty i sprawdzać kredyt klienta. Musisz podać nazwę i typ swojej firmy, lokalizację i podobne informacje. Dokonaj uzgodnień dotyczących płatności, tak jak w przypadku każdego konta otwartego online, i jesteś gotowy do pracy.

Przygotuj informacje niezbędne do zgłoszenia zaległości na koncie klienta do agencji informacji kredytowej. Wszystkie agencje sporządzające sprawozdania dotyczące kredytów konsumenckich potrzebują tych samych informacji. Oprócz nazwiska i adresu osoby należy podać jej numer ubezpieczenia społecznego i ostatniego znanego pracodawcę (jeśli jest dostępny). Zgłoszenie zaległego konta do agencji informacji kredytowej zawiera również opis problemu, kwotę i datę (y) transakcji, terminy płatności oraz to, co zostało sprzedane.

Zgłaszaj online zaległe należności z kont firmowych do agencji sporządzających raporty kredytowe. Proces zgłaszania zaległych klientów biznesowych jest podobny do procesu stosowanego w przypadku konsumentów, ale zawiera nieco inne informacje. Będziesz potrzebować oficjalnej nazwy firmy, jej nazwy „prowadzącej działalność jako (jeśli jest inna niż nazwa prawna), lokalizacji i numeru EIN firmy (federalnego numeru identyfikacyjnego pracodawcy). Podaj szczegóły transakcji: datę, kwotę, terminy płatności, warunki transakcji i jakie towary lub usługi zostały sprzedane. Ponownie, najlepiej jest złożyć te informacje w każdej z głównych agencji informacji kredytowej, aby zapewnić sobie najlepszą sytuację prawną.

Zachowaj ostrożność przy zawieraniu umów z dostawcami zewnętrznymi, którzy składają za Ciebie raporty do wielu agencji kredytowych. Usługi te czasami pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Należy jednak dokładnie sprawdzić warunki. W zależności od struktury opłat może to kosztować więcej, niż gdybyś otworzył własne rachunki.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy