blisko

Motoryzacyjni giganci zbudują wielką europejską sieć stacji ładowania "elektryków"

  • Dom
  • Moto
  • Motoryzacyjni giganci zbudują wielką europejską sieć stacji ładowania "elektryków"
BMW, Ford i Volkswagen stworzą sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych  Moto

Koncerny samochodowe BMW, Daimler, Ford i grupa Volkswagen otworzą w tym roku pierwsze stacje ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech, Austrii i Norwegii. Do 2020 roku chcą uruchomić mniej więcej 400 takie punktów w całej Europie.

Jak podała w piątek agencja AP, przedsięwzięcie będzie urzeczywistniane w ramach nowej korporacji Ionity, w której udziałowcami zostali BMW, Daimler, Ford oraz grupa Volkswagen (z markami Audi i Porsche). Chodzi o zapewnienie jakim sposobem najlepszej infrastruktury dla pojazdów elektrycznych.

Kiedy?

Naftowy gigant inwestuje po "elektryki"

Pierwszych 20 ładowarek zostanie oddanych do użytku jeszcze w tym roku kalendarzowego wzdłuż głównych dróg w Niemczech, Austrii i Norwegii. Mają być od mojej dziurki oddalone o 120 km. Jak dodano, w przyszłym roku sieć ma się powiększyć do ponad 100 stacji, a do 2020 r. planowane jest utworzenie ok. 400 takich pomieszczeń w całej Europie.

Jak podkreśliły koncerny tworzące Ionity, "inni producenci aut są zaproszeni do pomocy w rozszerzaniu tej sieci".

Ładowanie

Jak podkreśliła filia AP, długotrwały czas ładowania baterii ogranicza możliwości korzystania z pojazdów elektrycznych. Wykorzystywane będą m. in. "do przemieszczania się na krótkie odległości" oraz podczas "wypadów do odwiedzenia lokalnych sklepów".

Standardowo całkowicie wyładowaną baterię ładuje się w kilka, co więcej kilkanaście godzin z gniazdka domowego, przy założeniu, hdy sieć dostarcza 7 kW na godzinę. Ionity deklaruje, że jej stacje pozostaną miały wydajność do 350 kW na godzinę.

Auta elektryczne zastąpią inne samochody? Mają korzyści, ale też potężne minusy

Ładowarki mają wykorzystywać standard CCS (Combined Charging System). Oznacza to, że będą mogli z nich użytkować posiadacze różnych marek jak i również modeli aut.

Nowe punkty ładowania, jak zapowiedziano, będą uruchamiane we współpracy z operatorami stacji materiałów i miejsc odpoczynku dla kierowców.

Mało elektryków

Według danych stowarzyszenia European Automobile Manufacturers Association po drugim kwartale br. samochody elektryczne stanowiły zaledwie jednej, 2 proc. sprzedaży w rynku europejskim. Główną podstawą niskiego poziomu sprzedaży jest, jak oceniono, wysoka cena tego typu samochodów, katalogów ograniczony zasięg, a także niedostatek wystarczającej liczby stacji ładowania. W ocenie analityków zasadniczym czynnikiem wzmacniającym sprzedaż aut elektrycznych są rządowe pieniądze oraz ulgi podatkowe. Jak na przykład dodano, pojazdy elektryczne mają możliwość stać się bardziej do kupienia, gdy spadnie koszt produkcji ich baterii.

Producenci aut przeznaczają miliardy dolarów na rozwój technologii pojazdów elektrycznych, co wynika m. in. z coraz w wyższym stopniu restrykcyjnych norm dot. dopuszczalnych emisji spalin.

biden apeluje do UE na temat przedłużenie sankcji wobec Rosji  Ze świata

Biden apeluje do UE na temat przedłużenie sankcji wobec Rosji Ze świata

Wiceprezydent USA Joe Biden zaapelował w środę do liderów Unii Europejskiej o przedłużenie na wierzchołku w czerwcu sankcji w stosunku do Rosji, by ukarać ją za jej działania na Ukrainie. Jednocześnie bronił…...

Czytać
bilet w smartfonie to standard w Przewozach Regionalnych. «PKP mogło uniknąć awarii»  Informacje

Bilet w smartfonie to standard w Przewozach Regionalnych. «PKP mogło uniknąć awarii» Informacje

PKP Intercity mogło uniknąć niektórych konsekwencji awarii elektronicznego systemu zbytu biletów, gdyby skorzystało wraz z rozwiązań spółki Przewozy Regionalne - powiedział PAP specjalista ds. transportu i transportu z Instytutu…...

Czytać