blisko

AmberGo: nieznany system poboru opłat dzięki autostradzie A1. Ma zmniejszyć korki przed bramkami

  • Dom
  • Motoryzacja
  • AmberGo: nieznany system poboru opłat dzięki autostradzie A1. Ma zmniejszyć korki przed bramkami
AmberGo - automatyczny system poboru opłat na autostradzie A1

Na autostradzie A1 zaczął działać nowy system poboru należności. Jest automatyczny, dzięki dlaczego korki przed bramkami posiadają się zmniejszyć, a podróż nad morze będzie szybsza. Jeśli to nie poskutkuje, szlabany w wakacje będą podnoszone. Niektórzy za przewóz zapłacą więcej.

Automatyczny system poboru opłat AmberGo działa na koncesjonowanym odcinku między Rusocinem a Nową Wsią, w obu kierunkach. Na trasie nadal działa również tradycyjny system poboru opłat. Jak poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wtajemniczony system jest pilotażowy. Z systemu mogą skorzystać wyłącznie auta z polskimi rejestracjami.

Dzięki nowemu wyjściu zatory przed bramkami mogą się zmniejszyć. Przepustowość bramki AmberGo to przynajmniej 600 aut na godzinę. W sytuacji tradycyjnej bramki ów przepustowość wynosi maksymalnie 300 aut.

Aby skorzystać z systemu, należy sprowadzić aplikację autopay transport, założyć konto i dodać kartę płatniczą. System zacznie funkcjonować w pełni od 1 lipca 2019 roku.

Wakacyjne otwieranie bramek na A1 i wyższe opłaty

Minister infrastruktury potwierdził, że bramki dzięki autostradzie A1 będą rozwierane w wakacyjne weekendy, gdy średni czas oczekiwania po punkcie poboru opłat przy Nowej Wsi lub przy Rusocinie przekroczy 25 chwil.

- Również jak i również w tym roku w czasie wakacyjnych weekendów od godziny szesnascie: 00 w piątek do północy z niedzieli w poniedziałek stosujemy podobne maksymy i ułatwienia, jak po latach poprzednich, czyli odstąpienie od poboru opłat na czas 30 minut, jeśli czas oczekiwania na dojeździe do punktu poboru opłat przekroczy 25 minut a mianowicie powiedział Adamczyk. - Tenże system uwalniania zatorów sprawdził się pod względem ekonomicznym - dodał.

Dodatkowo w czasie wakacji przejazd za pośrednictwem bramki ma usprawnić zaokrąglenie kwot opłat. W rezultacie ma być drożej. Za przejazd całym odcinkiem Rusocin - Nowa Wieś, Innowacyjna Wieś - Rusocin cena zostanie zaokrąglona z 29, 90 zł do trzydziestu, 00 zł dla samochodów osobowych, za przejazd odcinkiem Rusocin - Turzno, Turzno - Rusocin z 26, 70 zł do dwudziestu siedmiu zł, a za przewóz odcinkiem Rusocin - Lubicz, Lubicz - Rusocin z 27, 90 zł do odwiedzenia 28 zł.

Minister przypomniał, że w roku 2014, kiedy rozpoczęto otwieranie bramek w czasie urlopu na autostradzie A1 między Gdańskiem i Toruniem, wolny przejazd kosztował Krajowy Fundusz Drogowy 14, 6 mln zł, rok później stało to 33 mln złotych. W roku 2016, gdy wprowadzono system otwierania bramek na pewien czas, wydatki spadły do 461 tys. zł.

- W roku 2017 było wówczas 3 mln 390 tys., a to dlatego, iż wydłużyliśmy czas otwarcia jak i również wydłużyliśmy czas, kiedy koncesjonariusz był uprawniony podnieść bramki - powiedział minister.

1, 6 mln aut BMW do naprawy. Możliwy trudność z poduszką powietrzną  Informacje

1, 6 mln aut BMW do naprawy. Możliwy trudność z poduszką powietrzną Informacje

Duży ruch w autosalonach. Te marki wybierano najczęściej Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Jest sugestia ministerstwa GDDKiA zrywa porozumienia z Włochami. Mieli budować fragmenty A1 i S3 Surowe kary za cofanie…...

Czytać
14 z 16 polskich obszarów w grupie najsłabszych ekonomicznie

14 z 16 polskich obszarów w grupie najsłabszych ekonomicznie

Sekretarz energii USA chwali Polskę. "Podjęła dobrą decyzję" Koniec gorszych produktów dla Młodych polaków? "Podejrzewam, że niewiele się zmieni" Tani jak Polak. Eurostat porównał koszty roboty w Unii Unia szykuje rewolucję…...

Czytać