Uzgodnienia bankowe są podstawowym narzędziem kontroli wewnętrznej i są niezbędne w zapobieganiu i wykrywaniu oszustw. Pomagają również zidentyfikować błędy księgowe i bankowe, wyjaśniając różnice między saldami kasowymi w księgach rachunkowych a stanem salda banku na wyciągu bankowym.
Uzgodnienie bankowe zapewnia, że wszystkie transakcje, które przeszły przez wyciągi bankowe zostały przejrzane i sprawdzone, zmniejszając w ten sposób prawdopodobieństwo błędów w danych wykorzystywanych do sporządzania rachunków. Wyciągi bankowe zapewniają również kompletność, pomagając zapewnić, że wszystkie płatności i wpływy, które przeszły przez konto bankowe, zostały również zarejestrowane w zapisach księgowych. Wszelkie różnice są identyfikowane i wyjaśniane. (Przykład znajduje się poniżej.)Funkcja ta wymaga rozdzielenia obowiązków, co oznacza, że osoba dokonująca uzgodnień bankowych nie powinna mieć również dostępu do ewidencji transakcji w ewidencji księgowej ani do obsługi wypłat lub wpływów pieniężnych. Wszelkie różnice stwierdzone między zapisami księgowymi a wyciągami bankowymi powinny zostać skorygowane przez inną osobę niż ta, która dokonuje uzgodnień.Codzienny przegląd i księgowanie transakcji bankowych jest przeprowadzane w dziale księgowości przez oddzielny personel księgowy, aby zapewnić, że wszystkie przelewy, wpłaty i wypłaty z ACH, zwrócone czeki i wszelkie inne elementy elektroniczne są codziennie rejestrowane. Pełne rozliczenie wszystkich rachunków bankowych odbywa się co miesiąc, najpóźniej do 25 dnia kolejnego miesiąca, a następnie zatwierdzane przez Administratora.Należy zidentyfikować wszystkie rozbieżności uzgadniające, a wszelkie zapisy księgowe niezbędne do rozwiązania różnic powinny zostać zaksięgowane nie później niż 90 dni po dokonaniu uzgodnienia. W sprawie błędów banku należy skontaktować się z bankiem, który również powinien zostać usunięty w ciągu 90 dni. Dostosuj konto gotówkowe w księdze głównej (sekcja 1)