blisko

Temat: Afera w Volkswagenie

  • Dom
  • Tech
  • Temat: Afera w Volkswagenie
«FAS»: Volkswagen systematycznie oszukiwał klientów i władze  Tech

  • Media: Volkswagen może posiadać kolejne problemy. Nowe określenia co do afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były szef Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagen nie był dziełem kilku nieuczciwych konstruktorów, jednak systematycznym sposobem wprowadzania przy błąd klientów i władz - pisze w niedzielę "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung".

W skandal z manipulowaniem pomiarami emisji zamieszanych stało więcej menedżerów Volkswagena niż początkowo przypuszczano - pokazuje ten tygodnik, powołując się na źródło w radzie nadzorczej koncernu motoryzacyjnego spośród Wolfsburga.

Merkel o skandalu w Volkswagenie: "drastyczny", ale niemiecka reputacja nie ucierpiała

Zewnętrzni kontrolerzy

- Teza, że (skandal) był dziełem jedynie kilkunastu przestępczych konstruktorów jest nie do utrzymania - odpowiadają dziennikarze "FAS". Wewnętrzna inspekcja wykazała, że koncern "systematycznie oszukiwał klientów i władze".

Władze USA ujawniły 18 września, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać na rzecz producenta ogromne kary. Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza NA JUKATAN. Może ono znajdować się w ok. 11 mln pojazdów na całym kuli ziemskiej, w poniższym w Polsce.

Jak pisze "FAS", amerykańska kancelaria prawna Jones Day rozpoczęła już rozmowy wraz z pracownikami koncernu w Wolfsburgu. Rada nadzorcza VW chce zaangażować kolejnych zewnętrznych kontrolerów, gdyż ze względu dzięki skale afery nie ufa wewnętrznej kontroli.

Inżynierowie się przyznają

Tygodnik "Bild am Sonntag" pisze z kolei, że kilku inżynierów przyznało się podczas sporządzanych przez kontrolerów przesłuchań aż do zainstalowania w 2008 roku kalendarzowego zmanipulowanego oprogramowania. Z katalogów zeznań wynika, że do manipulacji doszło dlatego, hdy konstruktorom VW nie udało się - przy zachowaniu kosztorysu - rozwiązać problemu emisji spalin w napędzie diesla EA 189, morzem którym pracowano od 2005 roku i który był już niemal gotowy do produkcji seryjnej. Nadal nie zaakceptować wiadomo, kto nakazał instalację oszukańczego oprogramowania.

"BamS" pisze, że wśród załogi Volkswagena narasta wściekłość. - Nie pozwolimy na to, aby rachunek zapłaciła załoga - powiedział szef rady zakładowej Bernd Osterloh.

Skandal odbija się niepomyślnie na prestiżu firmy. Z sondażu instytutu badania branży puls wynika, że 41 proc. Niemców podziela punkt widzenia, iż zaufanie do Volkswagena zostało "trwale naruszone". jedenaście proc. ankietowanych deklaruje, że nie kupi samochodu marki Volkswagen. Co drugi pytany uważa jednak, że inni producenci samochodów też aplikują wybiegi informując o emisji spalin.

budżet UE: Polska, Węgry i Czechy mogą stracić miliardy euro  Ze świata

Budżet UE: Polska, Węgry i Czechy mogą stracić miliardy euro Ze świata

Podatki, opłaty, akcyza. Rząd ma plan na poboczne miliardy Polska gospodarka pod lupą amerykańskiej agencji. Jest decyzja "Szansa dla rodzimych przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu "Około 20 miliardów"…...

Czytać
budowa odcinka S19 kosztować będzie ponad 196, 3 mln zł  Moto

Budowa odcinka S19 kosztować będzie ponad 196, 3 mln zł Moto

Podatki, opłaty, akcyza. Rząd ma plan na dodatkowe miliardy Polska gospodarka pod spodem lupą amerykańskiej agencji. Wydaje się decyzja "Szansa dla polskich przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu "Około 20 miliardów"…...

Czytać